Een lid kan een account activeren via een activatielink per e-mail of via een activatiecode per SMS. Heeft het lid geen e-mail ontvangen, dan kan de mail in de spam zitten of dan is het e-mailadres niet correct in GKD.
Heeft het lid geen activatiecode ontvangen per SMS, dan is het GSM-nummer niet correct in GKD.
In GKD kan je checken of een lid een actief account heeft. Kijk in ‘Overzicht klant’ naar de melding bij GOK: als er ‘Geabonneerd’ staat, dan is het account actief. Staat er (in het rood) ‘Geabonneerd Niet geactiveerd account’, dan is er nog een activatie nodig.
Als medewerker kan je in GKD het My LM-account van een lid activeren. Bijvoorbeeld wanneer het lid aangeeft dat hij of zij geen activatielink of activatiecode heeft ontvangen. Ga daarvoor naar ‘Overzicht klant’ > ‘Bijwerken’ > Plusteken bovenaan > ‘GOK-user account activeren’. Als dat gebeurd is, kan het lid aanmelden met haar of zijn gekozen gebruikersnaam en wachtwoord.