Logo LM Plus Wit

Veelgestelde vragen rond My LM

Max aan de laptop

Ontdek het digitale ziekenfonds My LM!

Via My LM kunnen leden hun eigen digitale dossier raadplegen en beheren.

Hieronder vind je een stappenplan voor het aanmaken van je eigen account en een verzameling veelgestelde vragen die je kunnen helpen om leden op weg te helpen.

Heb je een andere vraag? Aarzel niet om die door te geven aan de dienst communicatie via communicatie@LMPlus.be.

Hoe kan een lid een My LM-account aanmaken?

Heel belangrijk: leden moeten een nieuw account aanmaken, ook al hadden ze vroeger toegang tot het e-Loket.

Je kan onderstaande stappen doorsturen naar een lid:

✔ Ga naar My LM. Klik onderaan op ‘Maak een account aan’ (zie foto). Deze stap is verplicht aangezien je oude gebruikersnaam en wachtwoord niet meer actief zijn.

✔ Geef je rijksregisternummer in en klik op ‘Volgende’. Geen zorgen, dit is een veilige omgeving.

✔ Kies een gebruikersnaam (zonder spaties) én een wachtwoord. Herhaal je wachtwoord. Klik op ‘Volgende’.

✔ Zijn je contactgegevens correct? Kies dan hoe je je account wil activeren (via mail of via SMS), aanvaard de voorwaarden en klik op ‘Account aanmaken’.

✔ Gebruik daarna de ontvangen link of code om je account te activeren. Geen mail ontvangen? Check dan even je spam.

✔ Gebruik je nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord om een eerste keer aan te melden. Bij een volgende bezoek kan je ook inloggen via andere veilige toepassingen (zoals itsme).

Aanmeldscherm maak een account aan

FAQ: Aanmelden of account aanmaken

Leden vinden de link naar My LM op onze website. In het menu bovenaan staat een knop ‘My LM’. De rechtstreekse link naar My LM is http://mylm417.lm-ml.be/.

Aangezien de oude app e-Loket niet meer werkt, mogen leden die dus verwijderen van de smartphone.

Nee, oude gebruikersnamen en wachtwoorden van het e-Loket werken niet meer om aan te melden in My LM. Leden moeten dus eerst een nieuw account aanmaken.

Aangezien de oude app e-Loket niet meer werkt, mogen leden die dus verwijderen van de smartphone.

Ja, aanmeldgegevens van het oude e-Loket werken niet meer. Bij een eerste gebruik moet een lid dus eerst een nieuw account aanmaken (zie knop ‘Maak een account aan’ onderaan de aanmeldpagina).

Aangezien de oude app e-Loket niet meer werkt, mogen leden die dus verwijderen van de smartphone.

Als een lid niet weet hoe zich aan te melden, kan je onderstaande stappen doorgeven.

  • Ga naar My LM en klik onderaan op ‘Maak een account aan’. Deze stap is verplicht aangezien je oude gebruikersnaam en wachtwoord niet meer actief zijn.
  • Geef je rijksregisternummer in en klik op ‘Volgende’.
  • Kies een gebruikersnaam (zonder spaties) én een wachtwoord. Herhaal je wachtwoord. Klik op ‘Volgende’.
  • Staat je e-mailadres niet correct ingevuld? Neem dan eerst contact op via dit formulier.
  • Zijn je contactgegevens wel correct? Kies dan hoe je je account wil activeren (via mail of via SMS), aanvaard de voorwaarden en klik op ‘Account aanmaken’.
  • Gebruik daarna de ontvangen link of code om je account te activeren. Geen mail ontvangen? Check dan zeker eerst je spam voor je contact met ons opneemt.
  • Gebruik je nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord om een eerste keer aan te melden. Bij een volgende bezoek kan je ook inloggen via andere veilige toepassingen (zoals itsme).

Een video met richtlijnen vind je op onze website.

Nee, er bestaat nog geen app van My LM. De ontwikkeling van een app start pas in 2025. De oude app van het e-Loket mag verwijderd worden van de smartphone.

Nee, My LM heeft nog geen app, dus kan een lid die niet downloaden. My LM is wel bereikbaar op elk toestel met een browser (internetpagina zoals Chrome, Edge, Safari, …).

Als een lid zich niet kan aanmelden heeft hij/zij ofwel nog geen account aangemaakt ofwel gebruikt hij/zij een foute gebruikersnaam en/of wachtwoord. Heeft het lid al een nieuw account aangemaakt, vraag het lid dan de link ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten’ op het aanmeldscherm te proberen.

Nee, het lid heeft een actief  e-mailadres in GKD nodig om een My LM-account aan te maken.

In GKD kan je checken of een lid een actief account heeft. Kijk in ‘Overzicht klant’ naar de melding bij GOK: als er ‘Geabonneerd’ staat, dan is het account actief. Staat er (in het rood) ‘Geabonneerd Niet geactiveerd account’, dan is er nog een activatie nodig.

Als medewerker kan je in GKD het My LM-account van een lid activeren. Bijvoorbeeld wanneer het lid aangeeft dat hij of zij geen activatielink of activatiecode heeft ontvangen. Ga daarvoor naar ‘Overzicht klant’ > ‘Bijwerken’ > Plusteken bovenaan > ‘GOK-user account activeren’.

Als medewerker kan je ook meekijken in het My LM-account van een lid:

  • Klik onder ‘Overzicht klant’ op ‘Bijwerken’
  • Klik daarna op het plusteken bovenaan. 
  • Klik op ‘Log aan op OLK van de klant’.

Opmerking: via GKD kan je niet inloggen/meekijken in het My LM-account van jezelf of van een collega, enkel in het account van een lid.

Een lid kan een account activeren via een activatielink per e-mail of via een activatiecode per SMS. Heeft het lid geen e-mail ontvangen, dan kan de mail in de spam zitten of dan is het e-mailadres niet correct in GKD.

Heeft het lid geen activatiecode ontvangen per SMS, dan is het GSM-nummer niet correct in GKD.

In GKD kan je checken of een lid een actief account heeft. Kijk in ‘Overzicht klant’ naar de melding bij GOK: als er ‘Geabonneerd’ staat, dan is het account actief. Staat er (in het rood) ‘Geabonneerd Niet geactiveerd account’, dan is er nog een activatie nodig.

Als medewerker kan je in GKD het My LM-account van een lid activeren. Bijvoorbeeld wanneer het lid aangeeft dat hij of zij geen activatielink of activatiecode heeft ontvangen. Ga daarvoor naar ‘Overzicht klant’ > ‘Bijwerken’ > Plusteken bovenaan > ‘GOK-user account activeren’. Als dat gebeurd is, kan het lid aanmelden met haar of zijn gekozen gebruikersnaam en wachtwoord.

Ja, het is mogelijk om met eenzelfde e-mailadres meerdere My LM-accounts aan te maken, bijvoorbeeld wanneer een koppel hetzelfde e-mailadres gebruikt. Opgelet, de gebruikersnaam moet wel uniek zijn.

FAQ: Functionaliteiten My LM

Nog niet alle functionaliteiten zijn beschikbaar in My LM. In grote lijnen kan een lid vandaag persoonlijke gegevens bekijken en aanpassen, een (tijdelijke) EZVK en blauwe klevers aanvragen, terugbetalingen en uitkeringen raadplegen, de remgeldteller bekijken en een aantal attesten en documenten downloaden.

Nog op de planning:

  • Enveloppen bestellen
  • Verzekerbaarheid VSB en betaalinfo
  • eQMV (online invullen van de medische vragenlijst AO) + mogelijkheid deze digitaal te ondertekenen en bijhorende notificatie
  • DOC OUT ontvangen in inbox / inbox raadplegen
  • Docupload aanvullende voordelen, arbeidsongeschiktheid & ongevallen, VMOB en geboorte
  • Indemnity request
  • Easyforms met eSignature: deeltijdse werkhervatting, inlichtingblad en 225, SEPA, ongevalsaangifte, VOE VT, EEC en EEG-verklaring subrogatie
  • Product upselling
  • Integratie van GA
  • Document center

Ja, via de tab ‘Self service’ in het menu kan het lid een EZVK aanvragen (papieren versie binnen 10 dagen) of downloaden (tijdelijke versie onmiddellijk beschikbaar in My LM).

Ja, via de tab ‘Self service’ in het menu kan het lid zelf blauwe klevers aanvragen.

Het is mogelijk om het dossier van een ander lid te raadplegen als dat lid een account heeft en toegang heeft gegeven. Dat kan via Self service > Mijn profiel > Toegang beheren. Via dezelfde weg kan je iemand ook toegang geven tot het dossier van een persoon ten laste.

Wie toegang heeft tot een dossier van een ander lid, heeft vandaag nog geen toegang tot het overzicht ‘Uitkeringen’. Dat lukt enkel via het eigen account.

Ja, als titularis kan een lid het dossier van zijn of haar kinderen (ten laste) raadplegen.

Ook als de kinderen niet ten laste zijn van een lid, kan dat lid die dossiers raadplegen, maar enkel wanneer de (ex-)echtgeno(o)t(e) die de kinderen ten laste heeft, zelf een My LM-account heeft en toegang heeft verleend.

Opgelet, wanneer een PTL voor de verplichte ziekteverzekering ten laste is van de mama en voor een extra verzekering (H+ of D+) ten laste van de papa dan zal enkel de mama in eerste instantie het dossier van de PTL kunnen raadplegen in My LM. In zo’n geval is het in GKD niet duidelijk bij wie de PTL ten laste is en dat kan voor verwarring zorgen.

Als het lid geen terugbetalingen (of uitkeringen) ziet, kan het zijn dat de filter verkeerd ingesteld staat. Een andere oorzaak is een verkeerde migratie maar dan zal er ook in GKD geen terugbetalingen (of uitkeringen) te zien zijn.

In My LM kan je de remgeldteller raadplegen in de tab ‘Ziekenfondsdossier’. In de eerste kolom vind je de knop onder het terugbetaalde bedrag van de voorbije 3 jaar.

Een lid dat uitkeringen ontvangt, kan via My LM een attest arbeidsongeschiktheid downloaden. Dat kan via de tab ‘Uitkeringen’. Klik op ‘Attest arbeidsongeschiktheid opvragen’, selecteer de periode en download het attest met of zonder terugbetalingen.

Bekijk het My LM-account van een lid

Als medewerker kan je het My LM-account van een lid inkijken. Op die manier krijg je beter inzicht in de vraag van een lid en kan je dus ook  beter helpen.

✔ Ga naar GKD en zoek het lid op.

✔ Klik onder het eerste blokje op ‘Bijwerken’.

✔ Klik bovenaan op het plusteken.

✔ Klik op ‘Log aan op OLK van de klant’.

LM Plus Wij gaan voor meer!
bollen-lm-plus

LM Plus | Kalkoven 22, 1730 Asse | 02 417 17 17 | communicatie@LMPlus.be